ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

‏فشار اقتصادی آمریکا نتوانسته ایران را تسلیم کند و تنشزدایی به‌عنوان راه حل از اولویتهای مردم خارج شده. ازسوی دیگر ترامپ به مذاکره با ایران به‌عنوان برگ برنده، مذاکره با ایران احتیاج دارد و مدام پالس میدهد.

آن ‌وقت انبوهی نخبه سیاسی با قیافه حق به جانب وارد شده‌اند تا از مذاکره دفاع ‏کنند و در عمل بازی به‌ نفع آمریکا تغییر میکند. یک عده که به ‌سبک اعلام خالی بودن خزانه، اعلام افلاس میکنند. آن یکی در موضع وسط ایستاده و به ‌سبک موضعگیریهای بیطرف ظریف در مذاکرات برجام، ایران و آمریکا را به آشتی میخواند و دیگری زمان را برای مذاکره مناسب میداند.

این بار اول نیست که ‏این نخبگان به مردم تحمیل میکنند. در ابتدای دهه نود نیز چهره‌های مشابهی با این روزها میبینیم که گفتمان تنشزدایی را تثبیت کردند و دولت تدبیر و امید روی گفتمان آنها بنا شد. مسئولیت کسانی که چنین گفتمانی را بنا کردند در وضعیت فعلی و آتی نباید فراموش شود.
👇
ایستادگی مردمی در برابر اجماع تحمیلی نخبگان سیاسی

🔺️‏خانواده‌ای هرمزی با نه شهید و دوجانباز و یک رزمنده، آخرین شهیدش هم مادر خانواده است که در کشتار خونین مکه در برائت از مشرکین به شهادت رسیده.

🔺️در دنیا اگر خانواده‌ای یک سوم این کشته داده باشد اسطوره و تاریخی میشود، موضوع صدها مطلب و فیلم و کتاب و... میشود. در کتابهای درسی می‌آید، ‏مسئولان و چهره‌ها از آن یاد میکنند، نوجوانان را به دیدارشان میبرند، یادبود میسازند و...

🔺️ما اما خانواده‌هایی با این سطح از ایثار نسبت به کشور ، نظام و انقلاب داریم که در پیچ ‌و خم زندگی روزمره به دست فراموش میسپاریمشان. همین دستهای پینه‌ بسته است که این نظام و انقلاب را نگه‌داشته‌ است.