ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

هرکسی رابطه متفاوتی با مادرش داره...

اگر رابطه مادر و فرزند یک پیوند ناگسستنی باشد، اغلب می تواند محبت آمیز، پیچیده و یا ناخوشایند باشد. این را در فیلم های معروفی با موضوع روابط مادر و فرزند می بینیم. بیایید نگاهی به برخی از بهترین نمونه ها از هالیوود و جهان بیندازیم!

 

جمعه عجیب - (2003)
تس کلمن (جمی لی کرتیس) در «جمعه عجیب» روانپزشکی است که در شرف ازدواج مجدد است. با این حال، او با دختر 15 ساله اش، آنا (لیندسی لوهان) که هیچ شباهتی با او ندارد، اصلاً کنار نمی آید. یک روز، به دنبال یک طلسم، آنا و تس شگفت زده می شوند که متوجه می شوند که آنها بدنهایشان با هم عوض شده اند!

 

لیدی برد (2017)
کریستین مک فرسون (سائرس رونان) که خود را "لیدی برد" می نامد، سخت تلاش می کند تا شبیه مادرش (لوری متکالف) نباشد. دومی دوست داشتنی است اما سرسخت و شخصیتی قوی دارد. او خستگی ناپذیر به عنوان پرستار کار می کند تا دخترش پس از از دست دادن شغل پدرش چیزی کم نداشته باشد.

 

کودکی - (2014)
ریچارد لینکلیتر کارگردان به مدت 12 سال گروهی از بازیگران را برای فیلمبرداری صحنه های یک پروژه سینمایی بلندمدت باورنکردنی گرد هم آورده است. این یک خانواده را در گذر زمان دنبال می کند. کودکی که در مرکز داستان قرار دارد، میسون (الار کولترین) است که با خواهر و مادرش (پاتریشیا آرکت) زندگی می کند. آرکت در نقشی برنده اسکار، چگونگی ادامه زندگی خود پس از جدایی از پدر میسون (اتان هاوک) را به تصویر می کشد.

 

میلدرد پیرس - (1945)
جوآن کرافورد برای بازی در نقش اصلی این فیلم کلاسیک برنده جایزه اسکار شد. او نقش یک زن خانه دار وفادار را بازی می کند که وقتی شوهرش او را ترک می کند مجبور می شود به دنبال کار بگردد. دخترش ودا (آن بلیت) کار را آسان نمی کند، زیرا دوست دارد لوس شود و از مادرش به خاطر اینکه چیزهای گرانقیمتی در اختیار او قرار نداده، دلخور است.

 

اتاق وحشت - (2002)
مگ آلتمن (جودی فاستر) پس از جدایی از همسر سابقش دچار مشکلات سختی می شود و نگران این است که دخترش سارا (کریستن استوارت) را به تنهایی بزرگ کند. مگ خانه ای بزرگ در محله ای لوکس می خرد که اتفاقاً یک اتاق امن در آن وجود دارد. یک شب، وقتی سه سارق وارد خانه می شوند تا ثروتی را که توسط مالک سابق پنهان شده بود، بدزدند، او و دخترش مجبور می شوند در اتاق وحشت پنهان شوند.

 

مامان میا! - (2008)
"مامان میا!" در سال 1999 در جزیره ای یونانی اتفاق می افتد که در آن دونا (مریل استریپ)، دخترش سوفی (آماندا سیفرید) و نامزد سوفی، اسکای (دومینیک کوپر) هتلی را اداره می کنند. درست قبل از عروسی، سوفی برای سه مرد، سم کارمایکل (پیرس برازمن)، بیل اندرسون (استلان اسکارسگارد) و هری برایت (کالین فرث) دعوت نامه می فرستد و تلاش می کند تا دریابد که کدام یک از این سه مرد پدر بیولوژیکی اوست.

 

عزیزترین مامان - (1981)
این فیلم بر اساس یک داستان واقعی یا حداقل نسخه ای که از دید دخترش روایت می شود، رابطه دشوار یک بازیگر زن معروف و دخترش را به تصویر می کشد. کتاب «عزیزترین مامان» توسط کریستینا کرافورد درباره مادرش جوآن نوشته شده است. نقش های این فیلم را به ترتیب دایانا اسکاروید و فی داناوی ایفا کردند.

 

همه چیز درباره مادرم - (1999)
مانوئلا (سیسیلیا راث) پرستاری است که با پسرش استبان (الوی آزورین) به تنهایی زندگی می کند. تنش بین آنها وجود دارد زیرا او همیشه از گفتن در مورد پدرش به او اجتناب می کند. درست زمانی که آنها در این مورد بحث می کنند، استبان توسط یک ماشین زیر گرفته می شود. مانوئلا تسلی ناپذیر به دنبال مردی که دوستش داشت و پدر پسرش است می‌رود.

 

خانم کوچولوی آفتاب - 2006
این فیلم دوست داشتنی نشان می دهد که چگونه یک مادر (تونی کولت) به دخترش (ابیگیل برسلین) آزادی و حمایت می دهد تا رویای خود را دنبال کند و در مسابقه "خانم کوچک" شرکت کند، حتی اگر او و خانواده اش مشکلات زیادی دارند.

 

کری - (1976)
«کری» با الهام از کتاب استیون کینگ، داستان یک مادر عصبی و مستبد (پایپر لوری) را روایت می‌کند که زندگی را برای دخترش (سیسی اسپیسک) سخت می‌کند. کری نیز توسط دختران مدرسه اش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. با این حال، لحظه ای فرا می رسد که او یک قدرت عجیب و غریب و ماوراء طبیعی را کشف می کند...

 

دامپلین - (2018)
به منظور محکوم کردن استانداردهای مسابقات زیبایی خانمها، یک نوجوان از تگزاس (دانیل مک دونالد) برای یکی از آن مسابقات ثبت نام می کند. اتفاقاً توسط مادرش (جنیفر آنیستون)، ملکه سابق کت واک ها که ظاهر دخترش را نمی پذیرد، سازماندهی می شود.

 

پری دریایی - (1991)
«پری دریایی» که در دهه 1960 می گذرد، زندگی و نگرانی های یک مادر آزاده (چر) و دخترش، یک نوجوان گوشه گیر (وینونا رایدر) را نشان می دهد. باید به موسیقی متن و همچنین بازی های وینونا رایدر (نامزد جایزه گلدن گلوب) و کریستینا ریچی جوانی که در این فیلم دبیو کرد اشاره ویژه ای نمود.

 

دولورس کلیبورن - (1995)
روزنامه نگار سلنا (جنیفر جیسون لی) متوجه می شود که مادرش، دولورس کلیبورن (کتی بیتس) به قتل رئیس ثروتمندش متهم شده است. او سال‌هاست که مادرش را ندیده است، اما تصمیم می‌گیرد به دیدن او برود و به او در مواجهه با اتهامات کمک کند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شده است.

 

پروژه فلوریدا - (2017)
در «پروژه فلوریدا»، مونی (پرنس بروکلین)، شش ساله، شخصیتی قوی دارد. او که در یک متل در حومه دنیای دیزنی زندگی می کند، هر کاری که می خواهد انجام می دهد در حالی که مادرش هالی (بریا وینایت) سعی می کند با وضعیت مخاطره آمیز آنها کنار بیاید.

 

خط آنتونیا - 1995
این فیلم هلندی درباره چندین نسل از زنان در مزرعه‌ای در هلند پس از جنگ، در سال 1996 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. این یک داستان فمینیستی با ویلکه ون آمل‌روی در نقش مادرسالار است که به فرزندان خود و هرکسی که به مزرعه‌اش ملحق می‌شود، آموزش می‌دهد. عادل، قوی و برای یکدیگر قدم بردارید.

 

قوانین جورجیا - (2007)
یک نوجوان سرکش (لیندسی لوهان) رابطه بسیار متناقضی با مادرش (فلیسیتی هافمن) دارد. دلیل آن قابل درک و تکان دهنده است. ناپدری او مخفیانه از او سوء استفاده می کند. هنگامی که دختر مجبور می شود تابستان را با مادربزرگش (جین فوندا) سپری کند، این سفر سه نسل از زنان را گرد هم می آورد و اسرار خانوادگی قبلاً دفن شده را فاش می کند. این ثابت می کند که حتی در سخت ترین زمان ها، پیوند مادر و دختر ناگسستنی است.

 

ارین بروکوویچ - (2000)
ارین بروکوویچ (جولیا رابرتز) مادر مجردی که سه فرزندش را به تنهایی بزرگ می‌کند، پس از یک تصادف رانندگی که توسط راننده مسئول جبران نمی‌شود، با مشکل مواجه می‌گردد. ارین که مجبور می شود برای تامین هزینه های پزشکی و حقوقی خود کاری بپذیرد، شروع به بایگانی اوراق برای وکیل خود می کند. در حین انجام این کار، او یک پرونده مشکوک مسمومیت شرکتی را کشف می کند و تصمیم می گیرد به دنبال عدالت باشد. جولیا رابرتز برای این فیلم که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده بود برنده جایزه اسکار، بفتا، گلدن گلوب، SAG و چندین جایزه دیگر شد.

 

بازگشت - (2006)
در یک محله کارگری در مادرید، سه نسل از زنان برای گذراندن زندگی با مهربانی، جسارت و سرزندگی تلاش می کنند. در این فیلم به کارگردانی پدرو آلمودوار، پنه لوپه کروز نامزد دریافت جایزه اسکار حضور دارد.

 

جونو - (2008)
جونو مک گاف (الیوت پیج) نوجوانی 16 ساله است که وقتی با بلیکر (مایکل سرا) می خوابد، به طور تصادفی باردار می شود. او تصمیم می گیرد برای مراقبت از کودکش چند والدین فرزندخوانده پیدا کند. جونو با حمایت خانواده اش با خانواده لورینگ ها (جنیفر گارنر و جیسون بیتمن) آشنا می شود و در طول دوران بارداری خود باید بلوغ و شجاعت نشان دهد.

 

تغییر - (2008)
مادری (آنجلینا جولی) در دهه 1920 لس آنجلس شاهد ربوده شدن پسرش است. وقتی بالاخره او را پس می‌گیرد، تردید جدی دارد: آیا او واقعاً پسر اوست؟ فیلمی پر از تعلیق درباره مادری که در جستجوی حقیقت در مورد فرزندش است.

 

سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری - (2017)
دختر میلدرد هیز (فرانسیس مک دورمند) به قتل می رسد و در ماه های بعد خبری از تحقیقات قتل نیست. هیز، بنابراین، امور را به دست خود می گیرد و یک پیام جنجالی در مورد رئیس پلیس را روی سه تابلوی بزرگ در ورودی شهرشان می نویسد. این یک داستان تکان دهنده است که بر اساس اتفاقات واقعی مادری است که به دنبال عدالت برای دخترش است. فرانسیس مک دورمند برای این نقش برنده جایزه اسکار شد.

 

قوی سیاه - (2011)
در باله شهر نیویورک، یکی از بازیگران قدیمی نینا (ناتالی پورتمن) فکر می کند بهترین زمان او برای اجرای "دریاچه قو" فرا رسیده است. با این حال، رقابتی با لیلی زیبا و حسی (میلا کونیس) ظاهر می شود. نینا سعی می کند از مادرش، اریکا (باربارا هرشی)، زنی سختگیر که زندگی او را کنترل می کند، حمایت کند، اما پویایی بین آنها پیچیده است و همیشه مفید نیست.

 

مامان یا بابا - (2015)
فلورانس (مارینا فویس) و وینسنت لروی (لوران لافیت) در حرفه و زندگی خانوادگی خود موفق بوده اند. با این حال، آن‌ها اکنون می‌خواهند طلاق بگیرند و هر دو می‌خواهند که به همان آرامی همه چیز در زندگی‌شان پیش برود. در یک چرخش پوچ از این کمدی، تلاش‌های مامان و بابا برای جلوگیری از حضانت بچه‌ها صحنه‌های خنده‌دار و غم‌انگیزی را رقم می‌زند.

 

من، خودم و مامان - (2013)
گیوم در سن جوانی متقاعد شده است که او یک دختر است. در حالی که پدرش ناامید است، مادر گیوم خوشحال می شود و به شیوه ای خنده دار و ملایم از فرزندش حمایت می کند. داستانی مدرن درباره هویت ترنسجندر و عشق مادری.

 

زمان کولی ها - (1988)
این فیلم قابل توجه درباره رابطه مادربزرگ و نوه اش از یوگسلاوی سابق می باشد. پرهان پسر سربازی است که آرزوی آینده ای ثروتمند و شاد را در سر می پروراند. او که توسط مادربزرگش با خواهر معلولش بزرگ شده است، به طرز چشمگیری از آنها جدا می شود و به ایتالیا می رود و در آنجا برای یک قاچاقچی کودک کار می کند...

 

منبع : Showbizz Daily

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی