ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

♦️ *چه اتفاقی افتاده یا چه اتفاقی افتاده بود؟!! مساله این است!!!!*

🔹 چیزی که در این اغتشاشات بیش از همه چیز رخ‌نمایی می‌کند، حضور جوانان و نوجوانانی است که هوش هیجانی بالایی دارند اما به شدت تحت تاثیر افکار خاص هستند. این "افکار خاص" سالهاست که در این کشور در حال ترویج و رخنه به اذهان جوانان ما بوده و هست. اما شاید بی‌عملی امثال بنده و رهاسازی عرصه فرهنگ یا بهتر بگویم عقب‌نشینی ما در جبهه فرهنگی تاوانی داشت که امروز فقط در حال پرداخت بخشی از آن هستیم و این داستان زعم این حقیر ادامه خواهد داشت!
🔸 اصل مطلب و به قول معروف مخلص کلام این است که قبل از هر بیگانه‌ای باید اول به خودمان یک سوزن بزنیم!! سالهاست شعار می‌دهیم که "گوش به فرمان توایم خامنه‌ای" اما وقتی رهبرمان از نفوذ گفت، پیش خودمان گفتیم ما چه کاره‌ایم؟ ما نهایتاً یک بچه مسجدی، هیئتی و بسیجی ساده هستیم!! خطاب ولی فقیه حتماً به مسئولان است!! و خودمان را راضی کردیم که بنشینیم و نظاره کنیم.
🔹 به قول یک استاد، شیطان زرنگ است! می‌داند که اگر به افراد نمازخوان بگوید نماز نخوان آنها نماز می‌خوانند و شیطان را لعنت میکند! پس می‌آید بت‌ها را درون کعبه می‌گذارد و می‌گوید حالا به سمت همین کعبه نماز بخوانید!! این را گفتم که از بت بزرگی بگویم که در این سالها در کعبه گذاشتند و ما نظاره کردیم و آن بت چیزی نیست به نام سند ۲۰۳۰...
🔸 سند ۲۰۳۰ که باز هم با درایت رهبری از اهمیت آن مطلع شدیم، همان نفوذ و رخنه فرهنگی بود که به نظر حقیر امروز داریم اثرات آن را می‌بینیم.
🔹 وقتی وارد این فضا شدیم که مفاهیم "مقاومت" و "استکبارستیزی" را باید از ذهن کودکان خود دور کنیم تا به گفته‌ی سند ۲۰۳۰ درباره "دوری از خشونت" عمل کنیم، باید فکر می‌کردیم که دشمن دارد نسلی را پرورش می‌دهد که با این مفاهیم بیگانه باشد و در نتیجه نسلی تربیت خواهد شد که خشونت را حجاب و تربیت غیرجنسی می‌بیند، نه در بمب اتمی که هزاران ژاپنی را یکجا کشت، نه در حملاتی که هزاران افغان و عراقی را کشت و آواره و بی‌خانمان کرد...
🔹 متاسفانه رسانه‌ها را رها کردیم، تولید محتوای واقعی در عرصه فرهنگی را دست‌کم گرفتیم تا اینجا که امروز نسلی تربیت شده که عاشق K-pop یا همان پاپ کره‌ای است!
🔸 رخنه "غربگرایی" و "مصرفگری" در رسانه هم آرام آرام طبع مردم را از زندگی با صفا و صمیمیت به سمت زندگی تجملاتی و رقابتی (شما بخوانید چشم و هم‌چشمی) برد. امروز نسلی در خیابان است که آمال و آرزویش شده: شبیه بودن به فلان سلبریتی، داشتن فلان گوشی موبایل، سوار شدن و راندن فلان خودرو و دور دور کردن در شهر و از این دست خواسته‌ها...
🔹 در این کم‌کاری‌ها همه‌ی ما (اول خودم) مقصریم و امروز باید به فکر جبران باشیم که اگر امروز این معرکه جمع شد اما این نسل هنوز بر افکار خودش تاکید دارد و نظرش عوض نشده است. باید تلاش کنیم تا تاثیر خود را بر جامعه پیرامونی بگذاریم. تلاش کنیم تا مفاهیم مقدسی همچون مقاومت، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی را به این نسل بشناسانیم و اعتقاد دارم که این مسیر نیز از درب خانه اهل‌بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امام حسین (ع) می‌گذرد چرا که نبی مکرم اسلام (ص) فرمود: ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات.

🖋استاد پیمان الماسی، عضو هیئت علمی
دانشگاه پیام نور اهواز


📤مبع : پاسخ گویان شبهات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی