ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

با اوج گیری بحران کرونا و تاثیر آن بر زندگی روزمره مردم، یکی از معضلات پیشرو خواندن کنتور آ، برق و گاز برای مامورین بود که تعطیل شد. اما هر کدام از ادارات محترم شیوه ای جدید بکار بردند تا بتوانند هزینه مصرف خود را از مشترکین بگیرند. از همه بهتر و جالب تر اداره گاز بود؛ چون از قبل قبض را حذف کرده بود و پیامک می داد، اینبار با ارسال پیامکی به مشترکین خود از آنها خواستار شده رقمهای سیاه کنتور را به همان شماره پیامک کنند. ارسال این عدد هزینه مشترک را تعیین می کند. اما اداره آب با محاسبه یک عدد و درج آن برای مشترک کار خود را آسان کرده است. اداره برق هنوز تصمیم خودش را برای نحوه گرفتن هزینه هایش از مشترکین مشخص و اعلام نکرده است.

صحبت من بیشتر متوجه اداره آب و فاضلاب شهر شیراز است که قبضش برای بنده اول هر ماه می آید. بنده دارای منزلی دو طبقه و دو اشتراک آب می باشد چون طبقه دوم مصرف آب بسیار پایینی دارد همیشه با مامورین کنتور خوان بحث داریم چون آنها هر وقت کنتور می خوانند فکر می کنند کنتور خراب است و بعد با امتحان آن متقاعد می شوند و عدد کنتور را ثبت می کردند. همیشه مصرف طبقه دوم بسیار کم و حدود سه هزار تومان در ماههای سرد و دو برابر در ماههای گرم.

ما همیشه سعی کردیم از مصرف بی رویه و هدر دادن آن خود داری کنیم و استفاده بهینه از آب داشته باشیم. قبوض گذشته سند زنده ی این مدعاست. بیشترین قبضی که تا حالا برای آب پرداخت کردم حدود 30 هزار تومان بوده است و این بعلاوه ی احتساب هزینه فاضلاب بوده است. اما این بار هردو قبض خانه با مبلغ 26 هزار تومان مزین گشته است و هنر جدید اداره آب برای حمایت از شیوع کروناست. خدا از تقصیرات همه بگذرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی