ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

درگیرودار شیوع ویروس کرونا در کشور و در شرایطی که استان‌های جنوبی و غربی کمتر با بحران دست و پنجه نرم می‌کردند ناگهان عرضه الکل تقلبی در استان خوزستان این استان را با چالشی جدی روبه رو کرد. در برخی دیگر از استان ها نیز موارد مشابه گزارش شده است. در حالیکه امکانات بهداشتی درمانی خوزستان برای مقابله با کرونا بسیج شده اند حالا باید با چالش دیگری دست و پنجه نرم کنند. بیماران مسموم ناشی از مصرف الکل تقلبی از بیماران کرونایی در اهواز پیشی گرفتند و چند بیمارستان مهم این شهر برای درمان این دسته از بیماران اختصاص داده شد.
براساس آخرین آمار‌ها الکل تقلبی در اهواز تاکنون جان ۲۸ نفر را گرفته و صد‌ها نفر را روانه بیمارستان کرده است. این موج به شهر‌های دیگر هم رسیده و گفته می‌شود در تهران سه نفر و در کرج هفت نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب با آمار تازه دست کم ۳۸ نفر قربانی شده اند و احتمالا این آمار افزایش پیدا می‌کند.
اکثر قربانیان جوان هستند، میانگین سنی قربانیان الکل در اهواز ۳۱ سال است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: "کم سن‌ترین قربانی مشروبات الکلی تقلبی در ۲ روز اخیر اهواز ۲ نوجوان ۱۶ ساله هستند." اتفاق رخ داده در اهواز یک شوک بزرگ برای کادر درمان استان خوزستان بوده است.
گفته می‌شود دلیل آمار بالای مسمومیت‌ها به یک باور غلط باز می‌گردد. باز هم پای کرونا در میان است. طی روز‌های اخیر شایعه‌ای به سرعت در اینترنت و فضای مجازی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه خوردن مشروبات الکلی بهترین راهکار برای فرار از ویروس کرونا است. حالا می‌گویند قربانیان الکل‌های سمی تصور کرده اند مصرف الکل برای پیشگیری ابتلا به کرونا مفید است. باید گفت کسی که این شایعه را باور کرد چقدر احمق و زود باور بوده که بدون فکر به این مساله که اگر این کار، خوردن الکل، جلو ابتلا به کرونا را می گیرد پس چرا در کشورهایی که مصرف مشروبات الکلی در آنها بصورت آزاد و گسترده دچار ابتلا به این بیماری شدند. البته توجه وتحقیق درباره این شایعه شاید زوایای پنهان دیگری از بزرگی هجمه دشمنان به نظام اسلامی زیر چتر ویروس کرونا نمایان سازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی