ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

خدا ایران را حفظ کند

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰ ب.ظ

با اعلام گرانی غیر عادی و ناگهانی بنزین و شوکه شدن مردم باعث عکس العملها و نا رضایتی گسترده در میان مردم شد. چون این گرانی به صورت ناگهانی و چند برابری بود که به نظر اینجانب چند نکته رسید عرض می کنم :

۱- بدون هیچ اغماضی این کار به صورت دفعی و ناگهانی خود ایجاد شوک عصبی بر جامعه شد. چرا این مدعیان تدبیر عقلشان به این نکته نرسید که انجام چنین مصوبه ای باعث نارضایتی گسترده می شود و ممکن است کشور دچار بحران شود؟ باید عرض کنم اتفاقا خوب هم می دانند و عملشان به عمد بود بخصوص شب عید مبعث بود که آن را به عنوان عیدی به مردم دادند. این گرانی می شد با یک بازه زمانی سه ماهه و گران کردن تدریجی هیچ شوکی را ایجاد نکرد. نمونه های بسیاری در این زمینه دپاریم که بنده فقط به گران شدن قیمت شیر و فراورده های لبنی اشاره می کنم.

۲- اعتراض در هر کشوری حق مردم آن است اما این شرایطی دارد که متاسفانه در کشور ما نه از طرف مردم و نه از سوی حاکمیت رعایت نمی شود و در یک جمله ما قاعد چنین بازیهای دموکراتیک را نه بلدیم و نه می خواهیم یاد بگیریم.

در دو سه روز گذشته شاهد اعتراض مردم برای یک مصوبه دولت هستیم که متاسفانه به سرعت به سمت یک آشوب و نافرمانی سراسری تبدیل شد. چرا باید اعتراض به یک مصوبه این چنین هزینه‌ی سنگین بر دوش کشور برجای بگذارد. همه دنبال چرای آن هستند. چرایی که هیچگاه علت آن پیدا نخواهد شد. دم خروسی که پیداست ولی مردم و مسئولین آن را ندید می گیرند. دشمنان مترصدند تا از آب گل آلوده ماهی بگیرند و می گیرند، چون ما بلد نیستیم اعتراض کنیم و صدای خودمان را به مسئولین برسانیم. مسئولین هم نمی شنوند. چرا مراکز تریبون دار با مردم همراه نیستند؟ چرا امامان جمعه و جماعت از حق مردم دفاع نمی کنند و خودشان بلندگوی مردم باشند تا رسانه های بیگانه و معاند؟

۳- مطالبه اصلی و دعوای اصلی که همان گرانی بنزین و اعتراض برای این گرانی در این فضای ملتهب ایجاد شده فراموش شد و راهپیمایی ها برای محکوم کردن آشوبگران و معاندان و حمایت از انقلاب و رهبر انقلاب، در شهرهای مختلف به راه افتاد و بنزین سه هزار تومانی و مطالبه‌ی بر حق مردم در این غوغا گم شد. کم کم اجناس و خدمات دیگر گران می شود و مردم هم عادت می کنند و گرانی بنزین هم به گورستان فراموشی سپرده خواهد شد. 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.