ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

هدیه 100 گیگ وزارت ارتباطات و تامین منابع آن!!؟؟

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۰۶ ب.ظ

با اوج گرفتن بحران بیماری کرونا در کشور و بخصوص در ماه پایانی سال، اطلاع رسانیها شدت گرفته و اکثر وزارت خانه ها با انجام کارهایی برای تشویق عموم به ماندن در خانه و عدم مسافرت رنگ و بوی مسابقه ای به خود گرفت و هر کدام برای عقب نماندن از بقیه در این کورس، بسته های حمایتی و تشویقی عرضه کردند. وزارت ارتباطات یا همان شرکت مخابرات نزد عوام با اعلام موافقت وزیر محترم با درخواست مردم در تویتی(بخوانید ابلاغیه وزارت) از وزارت خانه متبوعش و ارائه کنندگان خدمات اینترنت ثابت خواسته صد گیگ اشتراک اینترنت رایگان به تمام مشترکان ثابت ارائه کند.

ارائه دهندگان بلافاصله و شاید پس از جلسه و مشاوره ای با وزیر محترم در 18 اسفند این کار خداپسندانه را انجام دادند و تمام مشترکین با خوشحالی از این بسته موهوبه بهره بردند از جمله این بنده حقیر سراپا تقصیر.

اما واقعیت پشت این بسته و ارتباطش با من مشترک نوعی چیست؟ و چرا این هدیه ی پر ملات باعث رنجش و عصبانیت بیش از اندازه من مصرف کننده شده است؛ مرا وادار کرد تا با شکایت و اعتراض پیش مدیران مخابرات استانی خشم خود را بریزم!! ولی اصل ماجرا چیست؟

در اغتشاشات گرانی بنزین و قطع یازده روزه اینترنت، مخابرات پس از رفع محدودیت همان یازده روز را به زمان مشترکین اضافه کرد و جبران مافات کرد و من مشترک اصلا ناراحت یا مغبون نشدم. در 16 اسفند زمان اشتراک ما تمام و بنده بخاطر انجام وظیفه ی در #خانه_بمانیم و مهیای فضای بهتر برای اهل خانواده و عدم سر رفتن حوصله شان به جای 90 گیگ ماهانه اینبار 180 گیگ اشتراک اینترنت به قیمت 87500 تومان خریدم و همان روز هم فعال شد. در 18 اسفند مخابرات با اطلاع رسانی فعال شدن بسته 100 گیگ هدیه مارا خوشحالتر و در مصرف دست و دلبازتر کرد. این وضعیت تا 7 فروردین و اعلام پایان یافتن بسته ادامه داشت. در 13 فروردین پیامکی مبنی بر اتمام زمان بسته دریافت کردم و با مراجعه به سایت متوجه شدم چهار روز تا پایان زمان استفاده باقی است ولی 160 گیگ هنوز از بسته ی من مانده است و با پایان مهلت تمام آن خواهد سوخت. با عجله با 2020 تماس گرفتم که بوق اشغال میزد روز بعد هم همین وضع بود لذا پیامی برای پشتیبانی سایت ADSL مخابرات به این مضمون فرستادم و قضیه را پرسیدم ."آیا زمان اشتراک شامل هدیه در خانه بمانیم نمی شود؟ چون با این کار حق ما تضییع خواهد شد. لطفا رسیدگی فرمایید" فردایش پاسخم را دادند که هدیه شامل زمان نمی شود و کل باقی مانده ی اشتراک من خواهد سوخت. با اپراتور تماس گرفتم ولی نتیجه همان بود. با بررسی که کردم از دوستان و آشنایان همین مشکل بود.

روز 17 فروردین ناچار با پایان زمان اشتراک و حذف اشتراک باقی مانده که حدود 110 گیگ بود داغی از این هدیه بر دلم نهادند که در کل عمرم چنین داغی ندیده بودم!!! عادت کردیم که هر ماه حدود هشت تا ده گیگ اضافه می آوردیم و نوش جان مخابرات اما این مقدار که بیش از هدیه و خسارت خالی بود چیز دیگری است که در سال 99 تجربه کردیم و داغش بحران کرنا را به حاشیه برد. یک دزدی آشکار. تازه فهمیدم منابع این موهبت که فکر مرا مشغول کرده بود چگونه تامین می شود. پیام صوتی از طریق 2020 برای مسئولین فرستادم که پاخی داده نشد. فرزندانم پیامهایی مشابه در صفحه وزیر محترم در اینستاگرام و . . . گذاشتند که باز آبی از آنها گرم نشد و 110 گیگ عین راحت الحلقوم از گلوی ADSL پایین رفت.

البته چند مدتی است خودمان را به این دلخوش کردیم که ما از هدیه در خانه بمانیم استفاده نکردیم و ترافیک خود را مصرف نمودیم. اما باز یک سوال همچنان باقی است؛ چرا اعلام شد هدیه؟!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی