ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

ستون

اخبار، انتقاد، سیاسی، ادبیات، شعر و داستان، خاطرات و دلتنگیها

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

🔺"گزارشی از وضعیت این‌روزهای مسلمانان در هند"

1️⃣ در این روزها که همه اخبار و اذهان درگیر کرونا می‌باشد، دوباره مسلمانان در نقطه دیگری از آسیا مورد هجوم قرار گرفته اند. هند، کشوری که همیشه به تسالم بین ادیان شناخته می شد، حالا با نیرنگ‌های امریکایی و اسرائیلی به حذف و فشار مسلمانان می اندیشد.

2️⃣ در شرایطی که هند میزبان رییس‌جمهور امریکا بود، هزاران نفر از هندوهای خشمگین در آن سوی شهر با مردم مسلمان درگیر شده، به خودروهای آنها حمله کردند و با کوکتل مولوتف خانه‌های‌شان را به آتش کشیدند. چندین خبرنگار کارشان به بیمارستان کشید و لشکر نیروهای انتظامی و شبه‌نظامی نیز که به منطقه اعزام می‌شدند، تنها نظاره‌گر بودند. سه روز خشونت میان هندو‌های افراطی و مسلمانان در حومه دهلی‌نو دستکم ۲۷ کشته برجای گذاشت که اغلب آن‌ها به ضرب گلوله از پا درآمدند و بیش از ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند. این درگیری در پی اعتراض به قانون جنجالی شهروندی شکل گرفت که تبعیض علیه مسلمانان تلقی می‌شود.

3️⃣ در مناطق مسلمان‌نشین، بسیاری از مردم خود را قربانی می‌دانند و معتقدند دولت مودی آنها را به حال خود رها کرده است. سال‌هاست که مسلمانان چنین احساسی دارند: اینکه حزب حاکم به رهبری نراندرا مودی، با دیدگاه‌های هندو و ملی‌گرایانه خود، در برابر افراط‌گرایان مذهبی و خشن سکوت می‌کند و طرف آنها را می‌گیرد. با وجود اینکه مودی قصد داشت از سفر ترامپ به دهلی برای بهبود جایگاه هند در جهان و تغییر ذهنیت‌ها پس از چندین ماه اعتراض خیابانی استفاده کند، اما اعتراضات به قانون جدید شهروندی همچنان پابرجاست.مخالفان می‌گویند این قانون تهدیدی جدی علیه سنت سکولار و تکثرگرای هند به شمار می‌رود.

4️⃣ آمریکایی‌های هندی‌تبار و سایر کسانی که سفر ترامپ را از دور دنبال می‌کردند، مطمئنا با دیدن اغتشاش‌گران و اوباش هندو و درگیری آنها با مسلمانان حیرت‌زده شدند، اما چیزی که آنها را بیش از همه متحیر کرده است، امتناع نیروهای پلیس از انجام وظیفه خود است. اگر چهره فراحزبی نیروهای امنیتی و مسوولیت‌پذیری آنها در قبال حفظ جان و مال مردم، بدون در نظر گرفتن هویت دینی آنها، مهم‌ترین و اساسی‌ترین خاصیت یک نظام دموکراسی باشد، آن وقت باید گفت دموکراسی در هند در ابتدایی‌ترین آزمون خود نیز مفتضحانه شکست خورده است. هرگز در طول تاریخ هند مدرن پیش نیامده بود که در جریان سفر یک مقام خارجی، پایتخت این کشور شاهد خشونتی تا این حد عریان و بی‌محابا باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی